5 tips for å gjøre stillingsannonsen mer populær
Vi har analysert hundrevis av stillingsannonser. Her er triksene du kan gjøre for å få flere klikk, og flere søknader.
Jakten på arbeidskraft er beintøff. Tusenvis av arbeidsgivere er ute etter den samme arbeidskraften. Hvordan kan din din bedrift skille seg ut i mengden, slik at arbeidstaker fatter interesse for dere?
Kjente bedrifter er mer populære enn ukjente. Så hvis du representerer en liten, ukjent arbeidsgiver, gjelder det å utnytte alle triksene i boken for å få oppmerksomhet.
Publiser gratis stillingsannonse
I vår analyse av stillingsannonsene på utdanningibergen.no har vi funnet ut hva som kjennetegner annonsene som blir hyppigst lest, får flest søknader, og som søkerne bruker mest tid på.
1. Skriv stillingsannonsen på norsk
Annonser på norsk får flere klikk enn annonser på engelsk. Så hvis det ikke er et viktig poeng å få internasjonale søkere, anbefaler vi å skrive annonsen på norsk.
2. Hold annonsen under 500 ord
Vi ser at annonser som er under 500 ord får flere søknader enn lengre annonser. Holder du annonsen til omtrent en A4-side, er du innenfor!
3. Gjør tittelen kort – eller lang (!)
Stillingsannonser med 3 eller 11 ord i tittelen får flest lesere. Så hold enten tittelen kort og enkel, eller lang og spennedel. Halvlange titler fungerer dårlig!
4. Still et spørsmål, eller lag en oppfordring
Stillingsannonser med et spørsmål eller en oppfordring i tittelen gjør det best! «Er du interessert i…» eller «Bli med på reisen vår …» kan være gode måter å starte annonsen på.
5. Vi brukes i hele landet
Utdanning i Bergen har stillinger fra hele landet i jobbportalen. Annonser for stillinger i Bergen får flest klikk, men det er faktisk stillinger der arbeidstaker jobber hjemmefra eller fra utlandet som brukerne bruker lengst tid på.
Så benytt jobbportalen til utdanningibergen, uansett hvor i landet bedriften din holder til.
Lag gratis stillingsannonse
I jobbportalen når du studenter og nyutdannede